GODZINY PRACY LOGOPEDY
W ROKU SZKOLNYM 2018/2019
WTOREK |
1330 – 1500 |
ŚRODA |
1230 – 1500 |
CZWARTEK |
1230 – 1430 |
PIĄTEK |
1230 – 1430 |
Plan pracy na zajęciach logopedycznych w roku szkolnym 2018/2019
Działalność diagnostyczna
- Wstępne przeprowadzenie badań w celu ustalenia wad wymowy
- Zakwalifikowanie potrzebujących uczniów do dalszej diagnozy i terapii oraz do zajęć logopedycznych
- Prowadzenie terapii wad i zaburzeń wymowy uczniów
Profilaktyka logopedyczna
- Zapobieganie powstawaniu wad wymowy i czuwanie nad prawidłowym rozwojem mowy
- Stymulowanie procesu nabywania kompetencji i sprawności warunkujących prawidłowy przebieg komunikacji językowych
- Czuwanie nad rozwojem mowy, kształcenie, rozwijanie i doskonalenie umiejętności komunikowania się z otoczeniem
- Stymulowanie rozwoju poznawczo – językowego
- Prowadzenie ćwiczeń kształtujących prawidłową mowę i doskonalących mowę już ukształtowaną
- Ćwiczenia aparatu artykulacyjnego
- Ćwiczenia aparatu oddechowego i fonacyjnego
- Ćwiczenia słuchowe
- Ćwiczenia rytmiczne
- Ćwiczenia dykcji
- Ćwiczenia artykulacji poszczególnych głosek
- Stymulacja rozwoju językowego uczniów z uwzględnieniem wszystkich aspektów mowy: wymowa, słownictwo, strona gramatyczna i stylistyczna wypowiedzi
Terapia logopedyczna, jednolitość oddziaływań dydaktyczno- wychowawczych
- Ustalenie odpowiedniego rodzaju terapii w celu osiągnięcia zamierzonych efektów pracy, likwidowanie wszelkich zakłóceń i zaburzeń komunikacji językowej
- Uwzględnianie potrzeb dziecka w terapii, pomoc w przezwyciężaniu problemów z mówieniem, rozumieniem, pisaniem i czytaniem
- Indywidualna lub grupowa praca z uczniem w zależności od rodzaju zaburzenia mowy
- Włączanie, zaangażowanie rodzica lub opiekuna do pracy z dzieckiem i zachęcanie do realizacji zadanego materiału ćwiczeniowego
- Regularne spotkania logopedy z uczniem uczęszczającym na terapię logopedyczną