WITAMY NA NASZEJ STRONIE :: WITAMY NA NASZEJ STRONIE :: WITAMY NA NASZEJ STRONIE:: WITAMY NA NASZEJ STRONIE::WITAMY NA NASZEJ STRONIE

06 czerwca 2019 07:20 | Aktualności

CZWARTAKI I PIĄTAKI W ZAKOPCU

Wycieczki szkolne – to czas ulubiony przez uczniów. W dniach 29-31 maja 2019 r. grupa 42 uczniów klas: 5a, 5b i 4b i uczestniczyła w wycieczce turystyczno-krajoznawczej w Tatry. Opiekunami wycieczki były p. Magdalena Horodyska-Garbiec, p. Bernadetta Gaik, p. Renata Konarska oraz p. Natalia Kukułka.  Pierwszym punktem zwiedzania był wjazd koleją linowo-terenową na Gubałówkę. Następnym punktem wycieczki było zwiedzanie starego kościółka i cmentarza na Pęksowym Brzyzku. Tego dnia musiał być również czas na zakup pamiątek i spacer, więc udaliśmy się na Krupówki. Późnym popołudniem zostaliśmy zakwaterowani w pensjonacie Bystry Potok w Poroninie. Pierwszy dzień wycieczki zakończył się się spotkaniem z góralem. Urzekły nas opowieści o folklorze Podhala, strojach, muzyce, zwyczajach ludzi z gór, a zwłaszcza, że opowiadane były prawdziwą góralską gwarą. Wysłuchaliśmy pięknej gry na różnych instrumentach muzycznych. Kolejnego dnia rankiem spotkaliśmy się z naszą przewodniczką, z którą udaliśmy się na szlak. Podążyliśmy przez Dolinę Kościeliską, docierając do Wąwozu Kraków. Widok był niesamowity, aż zapierało dech. Trzeciego dnia, po spakowaniu walizek wyruszyliśmy do Czorsztyna oraz w okolice Szczawnicy. Ostatnim punktem wycieczki był przepyszny obiad, po nim wyruszyliśmy w kierunku Dolnego Śląska.

Wypoczęliśmy doskonale! Przywieźliśmy do Marcinowic niezapomniane wrażenia i dużo góralskiego optymizmu. Naprawdę było żal wyjeżdżać…